Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Brandstof filter vervangen Peugeot
13-09-2014, 02:26, Bekeken: 2631 keer.
Bericht: #1
Maarten
Beheerder
Beheerders

Persoonsgegevens:
Laatst Online:
09-04-2016

Autogegevens:
Auto:
Peugeot 208 Style
Uitvoering:
3 Drs Hatchback
Kleur:
Zwart
Motor:
1.2 VTI
Motorcode:
CHMZ
Bouwjaar:
2014

Man  Nederland Brandstof filter vervangen Peugeot
Brandstof filter vervangen Peugeot

Mijn uitleg heeft als uitgangspunt de Peugeot 205 maar dit is eigenlijk voor alle modellen ongeveer dezelfde procedure alleen de bevestiging en locatie van het filter kunnen variƫren.

Een brandstof filter reinigt de brandstof voordat het de motor ingaat. Als er vuil in de motor komt is er een hogere kans op slijtage. Bij de meeste merken word geadviseerd elke 4 Jaar of 30.000km het brandstoffilter te vervangen.
Het brandstof filter is vlakbij het schutboord te vinden (pijltje 9 plaatje Peugeot 205).
Let op zodra je 1 van de slangen hebt losgehaald zul je het brandstof systeem moeten (misschien) moeten ontluchten. Meestal kan je de auto doorstarten en hoef je niet het hele systeem te ontluchten. Wel is het belangrijk dat je dan het brandstof filter helemaal tot de nok af vult met brandstof.

Peugeotwereld

1: Als eerst haal je de brandstof slangen los, dit zit meestal met een klem die je met elke willekeurige tang kan openknijpen, waterpomp tangetje pakt heb je wel het beste grip.
Hang de slangen een beetje handig op zodat ze niet leeglopen, er moet zoveel mogelijk brandstof in het systeem blijven om ontluchten te ontwijken. Als je moeite heb met de slangen eraf te krijgen doe dit dan met beleid de slang los te krijgen zodat de slang niet intern beschadigd.

2: Nu is het tijd om het brandstof filter los te halen dit zit in elke Peugeot anders bevestigd en ik hoop dat leden dit kunnen aanvullen met hun kennis! Uitgaande van de Peugeot 205 zit dit met een beugel om het brandstof filter die bij mekaar geknepen zit met een moer. Draai de moer los en trek het brandstof filter los.

3: Pak het nieuwe brandstof filter uit en vul deze af met brandstof, deze moet je blijven vullen totdat het er enigszins overheen loopt. Wacht daarna nog even en probeer dan of het filter nog voller kan.
Check filter zit vol Grin.
Dan kan je het brandstof filter weer terugzetten en alles weer vastzetten.

De auto kan in het begin misschien moeilijk aanslaan gewoon even doorstarten zodat de lucht zelf uit het systeem word geperst, Diesels moeten vaak wat langer doorstarten.

Als ik fouten heb gemaakt in mijn tutorial dan hoor ik het graag, ik heb deze s'nachts uit mijn hoofd gemaakt dus foutjes liggen dan op de loerGasp
03-04-2015, 17:28
2
Goliath
Junior Lid

Persoonsgegevens:
Laatst Online:
04-04-2015

Autogegevens:
Auto:
Mercedes 190e 2.6
Uitvoering:
4 Drs Sedan
Kleur:
Paars
Motor:
2.6
Bouwjaar:
1991

Man  Nederland RE: Brandstof filter vervangen Peugeot
Misschien toch nog even melden hoe je moet ontluchten mocht dit wel moeten gebeuren Smile
Goliath, lid op Peugeotwereld.nl sinds April 2015.
12-04-2015, 12:31
3
Maarten
Beheerder
Beheerders

Persoonsgegevens:
Laatst Online:
09-04-2016

Autogegevens:
Auto:
Peugeot 208 Style
Uitvoering:
3 Drs Hatchback
Kleur:
Zwart
Motor:
1.2 VTI
Motorcode:
CHMZ
Bouwjaar:
2014

Man  Nederland RE: Brandstof filter vervangen Peugeot
Ik zal er wel een apart draad je van maken en die doorlinken vanuit hier ook. Grin
14-06-2015, 14:18
4
TvH
Junior Lid

Persoonsgegevens:
Laatst Online:
30-12-2015

Autogegevens:
Auto:
peugeut 306 XR
Uitvoering:
4 Drs Sedan
Kleur:
rouge lucifer
Kleurcode:
MOKQ
Motor:
1.6 8v
Motorcode:
TU5JP/L3 NFZ
Bouwjaar:
1999

Onbekend  Nederland RE: Brandstof filter vervangen Peugeot
De 307 heeft niet altijd een extern filter. Mijn oude 307 hand alleen een inwendig filter in de tank op de pomp.

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)
Peugeotwereld.nl © 2017